Тема: Гра для дітей не просто забава
Мета: підвищувати педагогічну майстерність при організації гри; удосконалювати уміння
знаходити вихід в складних педагогічних ситуаціях, розширювати обізнаність
вихователів щодо методів та прийомів керівництва іграми; розвивати творчий
підхід в організації і керівництві грою.
Хід гри:
Шановні колеги!
Щоб поринути у світ дитинства, у
світ гри – має бути улюблена іграшка. і я вам пропоную обрати її.
Наші діти стали менше гратись.
Дослідження показують, що у дітей відсутні ігровий досвід і уміння розвивати
ігровий сюжет. Ми прагнемо виконати
«соціальне замовлення» батьків, тобто навчити і підготувати дитину до школи. Час, відведений для гри, заповнюється читанням книг, підготовкою до свят, організаційними видами діяльності. Багато батьків вважають гру непотрібним,
порожнім проведенням часу. Виникає питання: чому вихователі і батьки спокійно
жертвують часом для гри на користь будь-якої іншої діяльності? Чому дорослі позбавляють
малюків можливості грати з однолітками? Ми сьогодні постараємося відповісти на
ці питання.
Гра «Питання-відповідь»
Для дітей гра - це праця, що вимагає справжніх зусиль,
справжніх людських якостей, властивостей. Гра закріплює у
дітей корисні вміння та звички. Діти вчаться розуміти один одного, співчувати і
порадіти. Тому дитина, досхочу награвшись в дитинстві, вступає в доросле життя
не обтяжена дитячими
проблемами.
А сьогодні і ми пограємо в гру «Питання – відповідь». У вас на столах є листочки і
олівці для того, щоб Ви письмово могли продовжити фразу: «Гра для дитини - це
...». (вихователі виконують)
- А тепер ми складемо листочки навпіл і
наповнимо ними ось цю скриньку, під музику будемо передавати скриньку з рук в руки, а
коли музика стихне, той, в руках якого опиниться скринька , дістане листок і зачитає його вголос. Готові?
Почали!
- Оберіть, будь ласка, листок і зачитайте
записану фразу. Могли б ви її якось прокоментувати? (коментар вихователя) Чи збігається ваша думка з думкою
автора?
Думки можуть
бути різні, і всі вони мають право на життя, так як в них полягає наш з вами
досвід, з яким ми йдемо по життю і на який орієнтуємося при взаємодії з
дитиною.
Інтерв'ю з вихователями
- В які
ігри люблять грати ваші діти?
- З ким ваша дитина більше грається вдома?
- Ваша улюблена гра дитинства?
- На вашу думку, чи часто ви граєтесь з дитиною?
Педагогічне ревю. Світ дошкільного
дитинства тісно пов'язаний з грою. Що таке гра? Це життєво важлива
потреба дитини, що пізнає світ. Немає нічого гармонійніше дитини, що грається.
Сила цієї гармонії настільки велика, що дорослі, що спостерігають за дитячою
грою, мимоволі посміхаються, переживаючи радість і захоплення.
Гра
– самоцінна діяльність для дошкільника, що забезпечує йому відчуття волі,
підвладності речей, дій, стосунків, що дозволяє якнайповніше реалізувати «тут»
і «тепер», досягти стану повного емоційного комфорту, стати причетним до
дитячого суспільства, побудованого на вільному спілкуванні рівних. Щоб діти
могли проявляти творчість в різних видах ігор; щоб вони були цікаві і
привабливі, необхідно дотримуватись наступних умов:
-
вміст
ігор повинен відповідати інтересам і можливостям дітей;
-
педагогічний
супровід ігор має будуватися з врахуванням поступового розвитку самостійності і
творчості дитини;
-
предметно-розвиваюче
середовище дошкільного закладу має постійно змінюватися.
Чому
діти не грають? Як зробити гру дітей більш насиченою і цікавою?
Сьогодні
ми намагатимемося відшукати відповіді на ті питання, які нас турбують при
організації ігор та керівництві ними.
Бліц-турнір . Для проведення бліц-турніру всі учасники
діляться на 2 команди за допомогою раніше обраних
вами іграшок. Оцінює роботу команд журі у складі:
Конфітовська С.І. та Івасечко О.Б.
1
завдання.
Частіше
всього на себе в грі дитина бере роль… (дорослого)
В
процесі ігор формуються такі психічні процеси… (Мислення, уява, пам’ять)
Різноманіття
і взаємозв'язок ігрових дій, взаємин дітей в грі – це…(сюжет)
Одна
із умов організації сюжетно-рольової гри – це... (наявність атрибутів)
Гігієнічні
умови організації гри – це... (наявність ігрового простору, забезпечення місця
і часу для ігор, наявність безпечних для життя і здоров'я іграшок)
2 завдання.
Перерахуйте
методи і прийоми які допоможуть
реалізувати сюжет гри:
використання
сюрпризних моментів;
внесення
нової іграшки;
спостереження
за грою інших дошкільників;
спостереження
за працею дорослих;
читання
літературних творів;
обговорення
телепередач;
драматизація
казок;
придумування
сюжету казки або розповіді;
спільний
переказ казки;
придумування
сюжету для двох протилежних по етичних якостях персонажів;
навмисна
зміна ситуацій;
3
завдання.
Спробуйте розвинути сюжети наступних ігор: «Поліклініка» і «Дитячий садок».
(команди вибирають завдання).
Отже, на початковому етапі спільно з
дітьми грає дорослий. На кожному
етапі розвитку сюжетно-рольової гри необхідно «відкривати» і засвоювати новий
спосіб її побудови. Варто орієнтуватися на здійснення ігрової дії і пояснення
дії партнером по іграх. Тож, дорослий формує ігрові уміння, діти – розгортають сюжет гри.
4
завдання.
Необхідно
вирішити педагогічні
ситуації і внести свої пропозиції. Журі оцінює точність, правильність і
грамотність.
Для
гри в школу діти підбирали необхідні предмети. Аліна вчителька, узяла собі
портфель, зошити, указку і книги. «А чим нам гратись? – розчаровано виголосила
Таня, - ти, Аліна, тоді сама і грайся». Дівчинка зніяковіла, опустила голову,
потім сказала: «Друзі, це я в клас все принесла для гри, а ви тепер вибирайте,
що вам потрібне», - і поклала всі предмети перед дітьми.
Які
почуття переживала Аліна? Який вплив здійснює гра на формування характеру?
***
Ваня
будує великий гараж для машин. Все робить сам. Весь будівельний матеріал біля
себе тримає. Хлопці сидять поруч і просять: «Дай мені одну пластину покласти!»
А Ваня у відповідь: «Сам впораюся!».
Як
ви оцінюєте вчинок Вані? Як повинен вчинити вихователь, щоб підтримати гру, не
образивши Ваню?
***
Дві дівчинки (їм по
п’ять років ) ніяк не можуть домовитися, хто буде мамою ляльки Наталки.
Я хочу!
І я хочу! — сперечаються вони.
Двох мам не буває, - каже одна із них.
Хочеш, ти будеш сусідкою? – пропонує перша.
Ні, я буду тільки мамою! – наполягає друга. Одна
із дівчаток нахиляється над колискою, швидко бере на руки ляльку і починає її
колихати.
Ну, я тоді не буду з тобою грати! – образилась
друга.
Як розв’язати дану конфліктну ситуацію та зробити
так, щоб дівчатка грались разом.
***
Вова (4 роки) веде машину, і його шлях
проходить через «клас», де Вероніка) «навчає» своїх учениць - ляльок.
«Вчителька» обурена вторгненням автобуса. Обоє гніваються:
Ти
чому нам заважаєш! А ну, йди звідси!
Це
ти заважаєш! Пусти зараз же! Не бачиш, тут шосе проходить! І бути рукопашному
бою, якщо не втрутиться вихователь в наростаючий конфлікт.
Як успішно розв’язати конфлікт дітей?
Завдяки якому прийому можна зберегти ігровий задум дітей?
Емоційна пауза «Слово-естафета» - продовжити речення за темою гри «Граючи з дітьми, я
зрозуміла…», «Організовуючи гру я відчула…», «При організації ігор мені
здається важливим…»
Слово журі.
Висновок. Завдання вихователів полягає в тому, щоб зробити гру основним
змістом дитячого життя, розвивати її в бажаному напрямі, виховувати дітей в
процесі гри. Необхідно організовувати такі
ігри, в яких кожний малюк зможе задовольнити свої інтереси, реалізувати
свої можливості, вступити в контакт з однолітками.
Давайте
ж будемо грати разом дітьми як можна
частіше. Пам'ятайте, гра - прекрасне джерело
зміцнення фізичного, духовного та емоційного самопочуття дитини. Спільна гра
дитини з дорослим не тільки основний засіб розвитку маленької людини, але й
інструмент, який сприяє взаєморозумінню різних поколінь. Відкривайте світ разом
з дитиною! Яскраві і захоплюючі іграшки створені спеціально для того, щоб
заохочувати допитливість дитини.
Дякую за увагу!
Мета: підвищення педагогічної компетенції батьків з
проблеми активації ігрової діяльності молодших дошкільників в умовах сім'ї.
Завдання:
1.
Розвивати активний інтерес батьків до виховання своєї дитини.
2.
Розширювати педагогічні знання батьків з питань виховання та розвитку дітей в
іграх.
3.
Обговорити питання про організацію ігрового середовища в умовах сім'ї.
Форма
проведення: круглий стіл
Учасники:
вихователі, батьки
Підготовча
робота: анкетування батьків (додаток 1), індивідуальні запрошення (додаток 2),
пам'ятки для батьків (додаток 3,4), гра-забава «Лялька Маша» (додаток 5), оформлення
залу, музичний супровід, матеріали для творчої роботи (додаток 6).
Обладнання:
-
столи розставлені по колу, на столах заготовки для візитних карток, фломастери,
« Пам'ятки для батьків» по грі;
-
на окремому столі - картки та обладнання для творчої роботи батьків;
-
низькорослі кімнатні квіти для оформлення залу;
-
красива лялька;
-
музична іграшка;
-
м'яка іграшка - сонечко;
-
магнітофон.
Хід
заходу
I.
Вступна частина
-
Добрий вечір, шановні батьки! Ми раді зустрічі з Вами за нашим круглим столом.
Пропонуємо Вашій увазі наступну тему для обговорення: «Гра - забава?». Сьогодні
ми поділимося досвідом облаштування дитячого куточка, поговоримо про види
іграшок, а в кінці Вас чекає «гостре блюдо».
Психологічна
розминка «Усмішка»
-
Але спочатку я хотіла б дізнатися: у Вас гарний настрій? Як без слів подарувати
його іншим людям при зустрічі? Як без слів повідомити про своє гарному настрої?
Звичайно, посмішкою. Посмішка може зігріти своїм теплом, показати вашу
дружелюбність і поліпшити настрій. А щоб нам всім зараз захотілося
посміхнутися, я вас познайомлю з цим симпатичним зайчиком. (Зайчик співає
веселе двовірш).
II.
«Будьмо знайомі»
Заповнення
візитних карток
-
Для того щоб наша розмова була задушевним і відвертим, щоб ви краще пізнали
один одного, давайте познайомимося. Я пропоную вам заповнити візитну картку, на
якій напишіть своє ім'я і намалюйте картинку, відповідну вашому настрою
(сонечко, хмаринка і т.д.)
III.
Аналіз результатів микроисследования (додаток 1)
-
При підготовці нашого зібрання ми провели анкетування батьків. Всі батьки у
своїх відповідях на запитання «чи Є у дитини ігровий куточок?» відповіли
позитивно. Серед улюблених іграшок дітей ви виділяєте наступні:... і т.д. (Висловлювання
вихователя з аналізу анкет.)
Зараз
ми більш докладно обговоримо питання про організацію ігрового середовища в
умовах сім'ї.
IV.
Дискусія
Гра
не порожня забава. Вона необхідна для щастя дітей, для їх здоров'я і
правильного розвитку.
(Д.Р.
Менджерицкая).
-
Як і у що грають наші діти вдома? Від чого це залежить? В першу чергу
поговоримо з вами про ігровому куточку. Добре, коли дозволяють житлові умови і
у малюка є окрема кімната. Але якщо немає окремої кімнати, потрібен окремий
ігровий куточок для дитини?
(відповіді
батьків)
-
Дитина першої половини раннього віку від народження до 2-х років існує в
тісному зв'язку з близьким дорослим, його самостійні заняття дуже короткочасні,
він весь час залучає до них дорослого. Водночас розширюються можливості ходьби
і мови відривають його від дорослого і тягнуть до освоєння домашнього простору.
Що при цьому відбувається?
(відповіді
батьків)
-
Так, звичайно, виходить, що дитина скрізь, його іграшки переміщуються разом з
дитиною туди, де знаходиться дорослий, і можна спостерігати таку картину -
наприклад, у вітальні малюк одним пограв - кинув, іншим пограв - кинув, і вся
кімната всіяна іграшками, а дорослий і дитина на них натикаються і затинається
про них. І ось після 2х років підходить час, коли у дитини повинен з'явитися
ігровий куточок - місце, де він зможе грати або займатися якою - небудь
діяльністю.
-
Що, на вашу думку, може або повинна знаходитися в ігровому куточку дитини?
(відповіді
батьків)
-
Насамперед, дитячий стіл з гладкою поверхнею без малюнків розміром 50 на 70 см,
а також дитячий стільчик. Можливо «віддати» дитині в цьому віці письмовий стіл?
(відповіді
батьків)
-
Звичайно, цього не потрібно робити. Письмовий стіл високий, до нього неможливо
підійти з різних сторін і щось робити, просто стоячи за ним. У кращому випадку,
письмовий стіл стає еквівалентом полиці, на яку складаються іграшки.
-
Що ще може знаходитися в ігровому куточку дитини?
(відповіді
батьків)
-
Обов'язкові елементи ігрового куточка - відкритий низький стелаж або етажерка з
2х-3х полиць, доступних по висоті руці малюка, кілька великих пластикових або
картонних ємностей (контейнерів) для ігрового матеріалу.
-
Якщо куточок займає частину кімнати, можна якось позначити межі ділянки?
(відповіді
батьків)
-
Бажано передбачити в цьому місці килимок 70 на 70 см, де дитина зможе
розставити іграшкові меблі, звести споруду з кубиків і залишити її там на
якийсь час без перешкод для оточуючих.
-
У ході спільного обговорення ми визначили, якою саме має бути дитячий куточок.
Таким чином, тепер ви можете привести куточок вашого малюка в належний вигляд,
тому що це важливо для його повноцінного розвитку.
V.
Обмін сімейним досвідом щодо вибору іграшок. (робота з пам'яткою, додаток 3)
-
Отже, простір ігрового куточка позначено. Чим його наповнити? Поговоримо про
іграшки. У вас на столах пам'ятки, в яких описані різні види іграшок. Для
зручності я пронумеровала їх. Пропоную зачитувати по черзі, а обговорювати
будемо всі разом.
1.
Іграшки, що відображають реальне життя - ляльки, фігурки тварин, меблі, посуд,
предмети домашнього вжитку, коляски і т.д.
-
Для чого потрібні дитині ці іграшки?
(відповіді
батьків)
Звичайно
ж, граючи в ці іграшки, дитина відображає реальний світ. Психологи вважають, що
іграшка є важливою складовою будь-якої культури. Товариство передає дитині в
особливій «згорнутій формі» - через іграшку, як культурне знаряддя, основні
духовні орієнтири, напрям руху суспільства.
2.
Технічні іграшки - різні види транспорту, конструктори.
-
Чи можемо ми віднести ці іграшки до попередньої групи як
сюжетно-отобразительные?
(відповіді
батьків).
-
Звичайно, особливо транспорт. Тим не менше я все-таки розділила їх на різні
підгрупи. Чому?
(відповіді
батьків).
-
Абсолютно вірно, ляльками, колясками грають в основному дівчатка, транспортом і
конструктором в основному хлопчики. Я сказала « в основному», тому що можна
спостерігати, як в групі дівчатка із задоволенням можуть машинку покатати, а
хлопчики іноді з захопленням грають з посудом - «їдять за столом, а також
катають коляски з сидячими в них ляльками.
3.
Іграшки - забави: смішні фігурки звірів, тварин, чоловічків. Наприклад: Зайчик, грає на барабані, що скаче
півник, повзе і дзижчить жучок.
-
Яке призначення цих іграшок?
(відповіді
батьків)
-
Абсолютно вірно, потішити дітей, викликати сміх, співчуття, радість, виховати
почуття гумору.
4.
Спортивно - моторні іграшки: м'ячі, кеглі, кольцебросы, каталки різні, обручі,
скакалки, велосипеди.
-
Що розвивають ці іграшки?
(відповіді
батьків)
-
Ці іграшки сприяють розвитку рухової активності дітей, розвитку координації
рухів, орієнтування в просторі.
5.
Дидактичні іграшки - різнокольорові вкладиші, кубики з прорізами, пірамідки,
матрьошки, мозаїки, пазли, лото та ін.
-
Чому навчаються діти, граючи в них?
(відповіді
батьків)
-
Діти вчаться розрізняти колір, форму, знайомляться з величиною предметів,
заняття з цими іграшками виховують у дітей зосередженість, наполегливість,
цілеспрямованість, уміння доводити справу до кінця, а також сприяє розвитку
дрібної моторики рук.
6.
Музичні іграшки - брязкальця, дзвіночки, бубонці, дудочки, металофони, іграшки,
що зображують піаніно, балалайки та ін музичні інструменти.
-
Що можуть розвивати у дитини музичні іграшки?
-
Яка з іграшок дуже важлива для дітей раннього віку? Важливу роль серед музичних
іграшок відводять саме сопілці - в першу чергу тому, що вправи з сопілкою
сприяють розвитку мовленнєвого дихання, що дуже важливо для розвитку мовлення
дітей у цьому віці. Також музичні іграшки сприяють розвитку звуковисотного
слуху.
7.
Театральні іграшки - ляльки бі - ба - бо, пальчиковий театр, настільний театр.
-
Чи потрібні ці іграшки дітям?
(відповіді
батьків)
-
Звичайно, ці іграшки розвивають мовлення, уяву, привчають дитину брати на себе
роль.
8.
Військові іграшки: ножі, пістолети , автомати та інші.
-
Висловіть своє ставлення до цих іграшок.
(відповіді
батьків)
-
У всьому світі немає однозначного ставлення до цих іграшок. Одні бачать тільки
негативний вплив на дітей, інші - прихильники позитивного впливу. З одного боку
- ми хочемо виростити з хлопців захисників Батьківщини, з іншого боку, як
правильно це зробити, щоб не виховати надміру агресивних членів суспільства.
9.
Іграшки для розвитку творчої фантазії і самовираження: олівці, фарби,
пластилін, різні набори для ручної праці, кольоровий папір, клей і т. д.
-
Чим повинен керуватися батьки, купуючи ці іграшки для дитини 2 - 2,5 років?
(відповіді
батьків)
-
Звичайно, насамперед відповідністю віком. Пластилін, олівці, фарби гуаш -
обов'язково! Після 3х років - ножиці із закругленими кінцями, кольоровий папір,
шматочки тканини, набори для рукоділля та ін.
-
Чому батьки повинні керуватися при підборі іграшок для малюка?
(відповіді
батьків)
-
Будь-яка іграшка повинна бути:
1.
естетичною;
2.
безпечної (в плані фарби, якості матеріалу);
3.
розвивати;
4.
розважати дитину.
З
аналізу анкет можна зробити висновок, що найчастіше батьки набувають сюжетно -
отобразительные іграшки та дидактичні. Тепер після спільного обговорення видів
іграшок ви самі можете визначити, яких іграшок у вас багато, а яких немає
взагалі і урізноманітнити той склад іграшок, який є у вашої дитини.
VI.
Ігрова пауза.
-
Ваші хлопці дуже люблять грати. Я пропоную вам зараз трохи відпочити і взяти
участь в їх улюбленій грі-забаві «Лялька Маша» (додаток 5).
VII.
«Гостре блюдо» - ігри на кухні
-
А зараз ми ще трохи пограємо. Прошу всіх прийняти участь. Для вас ми
приготували «гостре блюдо», тобто гостре питання з перечниці. (У перечнице
знаходяться папірці з питаннями.)
-
Якщо ви отримаєте перечницю з питанням, це не означає, що обов'язково треба
відповідати на нього. Якщо ви не знаєте відповіді або не хочете висловлюватися,
то можете передати перечницю далі по колу. Бажаючі можуть доповнити відповідь.
(Звучить музика, перечниця рухається по колу. Музика зупиняється, відповідає
той, в чиїх руках опинилася перечниця.)
-
Дуже багато часу вся сім'я проводить на кухні, а особливо жінки. Як ви думаєте,
чи можна там дитині знайти заняття? Чим може зайняти себе дитина,
використовуючи такі матеріали? (батьки витягають записки з перечниці)
1.
«Шкаралупа від яєць»
Розкришити
шкаралупу на шматочки, які дитина легко може брати пальцями. Нанесіть на картон
тонкий шар пластиліну - це фон, а потім запропонуйте дитині викласти візерунок
або малюнок з шкаралупи.
2.
«Тісто»
Ліпіть
все, що захочеться.
3.
«Макаронні вироби»
Викладати
на столі або аркуші паперу химерні візерунки, попутно вивчаючи форми і кольору.
4.
«Манка і квасоля»
Змішати
деякий кількість, запропонувати вибрати квасоля з манки.
5.
«Горох»
Пересипати
горох з одного стаканчика в інший.
6.
«Геркулес»
Насипати
крупу в миску і зарити в ній дрібні іграшки. Нехай знайде.
7.
«Різні дрібні крупи»
Запропонувати
дитині намалювати крупою картинки. Для зовсім маленьких - пересипати крупу з
миски у миску ложкою.
8.
«Віночок для збивання»
Налити
в миску води, трохи шампуню і поставити в раковину. Поставте дитину на стілець
до раковини і нехай він збиває мильну піну.
9.
«Одноразові стаканчики»
Можна
вставляти один в іншій, робити піраміди різної висоти.
10.
«Сухі сніданки - колечка» і т.п.
Запропонувати
викладати з них малюнки або нанизувати на шнурочки - намиста і браслети.
VIII.
Творча робота батьків (додаток 6).
-
Ми зараз переконалися, що і на кухні можна пограти з дитиною. Я пропоную вам
самим виготовити художню аплікацію з пластиліну та різних круп, щоб удома ви
змогли це зробити зі своїми малюками. Підійдіть до столу і візьміть всі
необхідні вам матеріали для роботи (під музику батьки виконують аплікацію).
-
Обов'язково покажіть будинку дітлахам свої роботи і зробіть ще краще разом з
ними!
IX.
Заключна частина.
-
Збори підходить до кінця. Хочеться висловити вам подяку за участь, за те, що ви
знайшли час прийти на нашу зустріч за круглим столом. Думаю, що тепер кожен з
вас зможе відповісти на питання нашого зібрання «Гра - забава?» І у висновку,
хочу вам запропонувати гру «Сонечко».
-
Всі люди люблять сонце, сумують за нього, коли воно довго не показується
осінніми чи зимовими похмурими днями. Сьогодні на вулиці вже стемніло, а у нас
з'явилося ось таке симпатичне сонечко. Воно таке спекотне, що зможе зігріти
всіх вас своїм теплом. Бути може, тепло цього сонечка буде гріти вас весь
залишок дня. Хотілося б сподіватися, що у кого був гарний настрій, воно ще
покращився, а хто був сумний або байдужий - став трішки краще. Розкажіть який
настрій у Вас стало після нашого зібрання, передаючи сонечко один одному.
-
А. де Сент-Екзюпері писав: «Я прийшов з дитинства, як з країни. Нам, дорослим,
варто частіше думати, якими фарбами ми розфарбували країну дитинства, які
прийшли туди наших малюків. Ця країна поки ще повністю в наших руках, і за неї
ми по-справжньому у відповіді. За оригінал - не за відображення!»
Додаток
1.
“Хочеш
бути здоровим - грайся,
Хочеш
бути розумним - грайся,
Хочеш
бути щасливим - грайся!
( народна мудрість).
Гра - провідний вид діяльності дітей
дошкільного віку, під час якого вони розвиваються, навчаються і виховуються.

2018
ШПАРГАЛКА ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

1. Які умови створені у сім'ї для ігор дитини? (наявність
ігрового куточка, місця і часу для ігор, набір іграшок, відповідність їх віку
дитини).
2. Чи є у дитини серед іграшок улюблені? Які це іграшки?
3. Хто і як часто купує іграшки? За яким принципом
здійснюється вибір іграшки?
4. Часто дитина ламає іграшки, ваші дії в таких випадках?
5. Хто із членів сім'ї найчастіше грає з дитиною? Що
викликає труднощі?
6. Якщо в родині є старші брат чи сестра, чи
спостерігаєте ви, у що грають діти, чи організовують старші діти
ігри?
7. В які ігри найчастіше грає дитина?

1. Іграшки, що відображають реальне життя - ляльки,
фігурки тварин, меблі, предмети побуту, коляски і т.д.
2. Технічні іграшки - різні види транспорту, різні види
конструктора.
3. Іграшки - забави. Смішні фігурки звірів, тварин,
чоловічків. Наприклад, зайчик, грає на барабані, або скаче півник.
4. Спортивно-моторні іграшки: м'ячі, кеглі, кільцекиди,
обручі, скакалки, велосипеди.
5. Дидактичні іграшки - різнокольорові вкладиші, кубики з
прорізами, пірамідки, матрьошки, мозаїки, пазли, лото та ін.
6. Музичні іграшки - брязкальця, дзвіночки, бубонці,
дудочки, що зображують піаніно, балалайки та ін музичні інструменти.
7. Театральні іграшки - ляльки бі - ба - бо, пальчиковий
театр, настільний театр.
8. Військові іграшки: ножі, пістолети, автомати і ін
9. Іграшки для розвитку творчої фантазії і самовираження:
олівці, фарби, пластилін, різні набори для ручної праці, нитки, кольоровий
папір, клей і т. д.
ГРА – ЦЕ «ЧАРІВНА СКРИНЬКА»
ШПАРГАЛКА
ДЛЯ
ВИХОВАТЕЛІВ
(за
допомогою гри дитину можна навчити
читати,
писати, спостерігати, доводити,
розуміти,
творити)
“ЗОЛОТІ
ПРАВИЛА” ГРИ
1. Гра має приносити радість і дитині і дорослому. Кожен успіх дитини -
це спільне досягнення. Радійте успіху – це надихає малюка.
2. Зацікавлюйте дитину грою, але не примушуйте її гратися, не доводьте
заняття іграми до переобтяження. Утримуйтесь від образливих зауважень. Не
ображайте дитину в грі, не гасіть її емоцій.
3. Усі завдання повинні виконуватись дитиною самостійно. Наберіться
терпіння і не підказуйте ані словом, ані жестом, ані поглядом. Дайте можливість
дитині думати самій, самостійно знаходити і виправляти помилки.
4. Щоб відчувати порівняльну складність завдань, перш ніж давати
завдання дітям, обов’язково спробуйте виконати їх самі. Запишіть, за який час
вам вдалося виконати те чи інше завдання.
5. Якщо дитина не справляється із завданням, це означає, що ви
переоцінили рівень її розвитку. Необхідно зробити перерву, а через кілька днів
почати з більш легких завдань. Ще краще, якщо дитина сама обиратиме завдання з
урахуванням своїх можливостей. Не підганяйте її.
6. Краще всього, якщо в кожної дитини буде окремий комплект гри чи
ігрового матеріалу.
7. Ігри слід берегти, не можна ставити їх на одному рівні за
доступністю з рештою іграшок. Краще, щоб дитина попросила гру. Тому ігри слід
зберігати на видному, але не дуже доступному місці.
9. Для найменших (1,5 – 3 роки) слід оживляти гру казкою чи розповіддю,
надавати імена моделям, іграшкам, фігуркам, малюнкам. Фантазуйте, аж поки
дитина не почне захоплюватися процесом і результатом гри.
10. Створюйте у грі невимушену атмосферу. Не стримуйте рухову
активність дитини. Дозволяйте пострибати, побігати і тощо.
11. Доречно влаштувати змагання на швидкість виконання завдань за годинником
чи секундоміром.
12. Граючись, поводьте себе з дитиною як рівний з рівним, підтримуючи
атмосферу гри.
13. Ігри необхідно повторювати, повторення - необхідна умова
розвивального ефекту.
ЧОГО НАВЧАЄТЬСЯ ДИТИНА В ГРІ?
1.
Емоційно вживатися, вростати в складний соціальний світ дорослих.
2.
Переживати життєві ситуації інших людей як свої власні.
3.
Усвідомлювати своє реальне місце серед інших людей.
4.
Зробити для себе відкриття: бажання і прагнення інших людей не завжди
збігаються з моїми.
5.
Поважати себе і вірити в себе.
6.
Сподіватися на власні сили при зіткненні з проблемами.
7.
Вільно висловлювати свої почуття.
8.
Говорити з самим собою, інтуїтивно пізнавати себе.
9.
Переживати свій гнів, заздрість, тривогу і занепокоєння.
10.
Робити вибір
ВИХОВАТЕЛЬ КЕРУЮЧИ ГРОЮ МАЄ:
ü знати психологічні та вікові особливості дітей
дошкільного віку, індивідуальні – кожної дитини;
ü завойовувати
довіру у вихованців, розуміти ігрові задуми дітей, їх переживання;
ü вміти
встановлювати з дітьми дружні контакти;
ü вміти пробудити
у дитини інтерес, цікавість до гри, бажання гратися в колективі однолітків;
ü добре знати
структуру рольової гри, її чотири компоненти (розподіл ролей, ігрові дії ролей,
ігрове застосування предметів та їх умовну заміну іншими предметами, стосунки
між гравцями);
ü проводити роботу
з дітьми по ознайомленню з навколишнім життям, працею дорослих у різних сферах,
щоб діти мали певні конкретні знання про навколишню дійсність, які б вони могли
використати в грі;
ü розвивати в
процесі гри у дошкільників творчість, фантазію, уяву, використовуючи
різноманітні прийоми: запитання, заохочення, репліку, вказівку, оцінку окремих
персонажів, тощо;
ü тримати в полі
зору всіх учасників гри, а часом самому бути її учасником (з молодшими гратися
разом, у старших дошкільників розвивати самостійність, цілеспрямованість,
наполегливість);
ü сприяти
організації дитячого колективу у грі, вихованню дружніх почуттів, позитивних
моральних якостей.
ПОРАДИ
ДОРОСЛИМ
ü Для гри важлива практика.
ü Грайте з дітьми якомога частіше!
ü Вітайте прояв будь-яких почуттів, але не будь-яку
поведінку.
ü Підтримуйте зусилля дітей зберегти хороші відносини з
однолітками.
ü Зверніть особливу увагу на не граючих дітей.
ü Говоріть з дитиною на її мові;
ü Долайте почуття переваги над дитиною, свою авторитарну
позицію (а значить і егоцентризм);
ü Оживляйте в собі дитячі риси: безпосередність, щирість,
свіжість емоцій;
ü Відкривайте для себе спосіб навчання через наслідування
зразкам, через емоційне відчуття, переживання;
ü Любіть дітей такими, які вони є!
«ГОСТРЕ
БЛЮДО» - ІГРИ НА КУХНІ
1. «Шкаралупа від яєць»
Розкришити шкаралупу на шматочки, які дитина легко може
брати пальцями. Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну - це фон, а потім
запропонуйте дитині викласти візерунок або малюнок з шкаралупи.
2. «Тісто»
Ліпіть все, що захочеться.
3. «Макаронні вироби»
Викладати на столі або аркуші паперу химерні візерунки,
попутно вивчаючи форми і кольору.
4. «Манка і квасоля»
Змішати деяку кількість, запропонувати вибрати квасолю з
манки.
5. «Горох»
Пересипати горох з одного стаканчика в інший.
6. «Геркулес»
Насипати крупу в миску і зарити в ній дрібні іграшки.
Нехай знайде.
7. «Різні дрібні крупи»
Запропонувати дитині намалювати крупою картинки. Для
зовсім маленьких - пересипати крупу з миски у миску ложкою.
8. «Віночок для збивання»
Налити в миску води, трохи шампуню і поставити в
раковину. Поставте дитину на стілець до раковини і нехай збиває мильну піну.
9. «Одноразові стаканчики»
Можна вставляти один в іншій, робити піраміди різної
висоти.
|
|
-
|
|
|
|
|
Гра
радує дітей, робить їх веселими і життєрадісними. Граючи, діти багато
рухаються: бігають, стрибають, роблять споруди. Завдяки цьому діти ростуть
міцними, сильними, спритними. Гра розвиває у дітей кмітливість, фантазію.
|
|
Додаток
2.
Запрошення
на збори.
Дорогі
мами й тата!
___
березня в ________
запрошуємо
на «Круглий стіл».
Запрошуємо,
запрошуємо,
Разом
з Вами пограємо,
Багато
дізнаємося.
Про
іграх і іграшках,
Хлопчаків
і девчушках!
З
нетерпінням чекаємо зустрічі!
Вихователі.
Додаток
5.
Гра-забава
«Лялька Маша».
Діти
сидять на стільчиках (або стоять), розташованих півколом. Неподалік стоїть за
стільчиком лялька. Вихователь співає:
Заховаю
ляльку Машу,
Заховаю
нашу ляльку.
(Ім'я)
до лялечці піде, Дитина, якого назвали за
(Ім'я)
лялечку знайде. імені, підходить і бере ляльку.
З
лялечкою Машею (ім'я) потанцює. Діти і вихователь плескають у
Хлопнемо
в долоньки, долоні і співають. Дитина, тримаючи
Нехай
танцюють ніжки. ляльку в руках, виконує
прості танцювальні рухи
Потім
вихователь починає співати знову, називаючи іншого малюка.
Додаток
6.
Матеріали
для творчої роботи батьків.
1.
Шкаралупа від яєць.
2.
Макаронні вироби.
3.
Манка і квасоля.
4.
Горох.
5.
Геркулес.
6.
Різні дрібні крупи.
7.
Сухі сніданки « Колечка» і т. п.
8.
Пластилін.
9.
Картонні заготовки (коло, овал, квадрат)
Комментариев нет:
Отправить комментарий